Thursday, 4 June 2015

Update blog bahagian kedua tahun 2015


Assalamualaikum wbt and salam sejahtera untuk yg non muslim…mesti korang dah tau kan entri dya kali pasal apa tapi korang tak tahu dya nak update apa…okeyh macam ni…sebenarnya dya nak update blog dya ni bagi napak lagi cun sikit..

Tengok blog-blog kengkawan sumenya cun melecun belaka..tapi yang dya punya ni sangat la borink..korang tengok la sendri macam mana kan…haaa…borink sngt kan dan tak ada apa yang menarik pun..blink2 pun tarakkk…

Macam mana nak adjust shoutbox tu bagi duk tepi macam yg u ols buat??tolong bantu sapa yang tau pleaseeee….lagi satu..dya punye lagu dekat blog ni dah xdak..haaa..cana tu??

Okeyhh..sesape yang budiman dan baik hati nak tolong dya bagi men:comel”kan blog dya ni..boleyh la share kan caranya yea…

Niat baik tuan puan dya sudahi dengan jutaan terima kasih…hihi…

Monday, 1 June 2015

"Update yang pertama untuk tahun 2015"


Assalamualikum u olss....hyei...!!!

Dya kembali lagi setelah sekian lama tak menonjolkan diri dalam blog ni....cehhh...menonjol mak nenek..
Almaklum la busy dengan belajar tapi sekarang dya dah pun selamat menamatkan study dya. Bukan tu sahaja tapi dah konvo da pon...kukuikui...sebenarnya dya rasa kekok sikit bila setelah sekian lamanya jari jemari dya tak berdansa atas keyboard semata-mata tuk type karangan yeng berjeler ni...

Nak wat cana sebelum ni bz read journal and wrote thesis..huarghhh...tapi semua penat lelah kepayah perit jerih tu dah di ganti dengan kejayan..yahoo....Alhamdulillah...

Cerita pasal thesis ni sukacitanya hati dya nak share dengan korang thesis dya yang dah siap pon di bukukan...nak kata gembira tu memg tesangat gembira..pe tak nya bila tengok hasil titik peluh perah otak bgai tu telah pun bertukar jadik satu buku...


ni la perit jerih idea segalanya sudah di bukukan..
xnapak sangat sebab cahaya lampu bilik..hikhik
ni pulak bahagian tepi buku thesis....how does it lookss..
napak gorgeous gitu kan...
Okey larh...sampai sini sajalah dya updatenya okey..len kali kita sapu sawang kat bahagian masih belum bersih tu...
babai u olss....

Monday, 10 February 2014

Everything is new ^^


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera…mcm nk bgi ucapan perasmian da….hee…uuuaaggrrrhhhh..ngantoknyer tp mata xley nk pejam lak…apa lagi…dya capai laptop bukak blog then update…hee…sgt mudah mcm masak instant noodles…ckup2 ler tu type the things that sort of nonsense che dya oit…sory guys….heee
Ngatkan cuti sem ni dpt la rest mind dan release tension tp smlm dyad pt call from classmate dya..die tanyer sal final project…wahh….dya xde topic yg sesuai agy..draft pon xwat agy….waduhhh….agak stress jugak la….
Da la nati dya kene transfer to another campus wif new lecturers, new environment, new frens,new classmates and everything are new…fuhhh….change is very painful…stu stengah taon dya kat perlis ckup seronok..wlaupon skejap tp mcm2 dya dpt from educated and talented lectures…byk input yg dya dpt from them…
Hopefully…dya dpt adapt ngan sume bnda yg baru kat sana…dari utara ke selatan…sape para bloggers yg duk kat selatan tu inform la eh…hee….so stakat ni jelah ye…tata…assalam dan sekian

Monday, 3 February 2014

Terpengaruh


Assalamualaikum wbt dan salam satu bloggers tuk para blogers samada yang blogers tegar dan xbrapa nak tegar mcm dya sekalian…  hikhikhik…wahhh….da lama sg da x update blog nye pun..bukan setakat x update, jenguk pon idok…almaklum la nusy ngan asaimen, tes apa bagai…haa…..skang da tlebey free la pulak…kan da start cuti sem…besstttt……tp bile da ade kat kampung ni line tenet la pulak dam cm siput sedut…kan da  terbantut tuk dya update blog ni….
Da pnjang sgt intronyer…papepon yg merepek kat atas tu x de kene mengene ngan topic yg dya nk cite pda hari yg ckup indah ini…cewahhh….hahahah….sgt pndai bmadah pujangga yerr….terpengaruh???apa yg terpengaruh nyer che dya oitt…hahahahah….terpengaruh ngan apa???
Terpengaruh ngan shawl..hee….shawl pon ley pengaruh kiter tau…dya memg suke sgt2 tgk tuto shawl kat utube..pastu men belit2 sdri lak…sdara mara n member2 dya pon mitak dya tlg ajarkan diorang cane nk pkai shawl…xde lah terror mane pon dya ni…lau stakat nk belit tu boley la…hikhikhik…
Ari t upon ada kawan dya ni mitak tlg dya pkaikan shawl tuk hari akad nikah dan psandingan die tapi apakan daya mak dya la pulak dya p…jauh katamya..dya pon ikut la ckp mak kan…huhhuu..dya  ckp elok2 kat kwan dya tu dan die pn paham…kecian jugak kan tpi nk wat cane kene ikut ckp mak…
Oke la…stakat ni jela kot…dya pon da kekeringan idea nk type ape da…keyboard nip on nk rehat jugak kan…ceehhh…poyonye ayat tu…oke la guys…t dya update agy ye…dada…assalam…sekian….

Sunday, 24 March 2013

my twins...~~

moninks and salam u olss.....hadoi...org len lena plus nyenyak tidoq smbil di ulit mimpi yg indah, while dya stil ngadap laptop smpai nk tkeluaq bji mata...heeuuwww....heeuuuww......

sebenonye dya excited sgt ni nak bgtau korang yg dya jumpe twins nadia...siyesly..sgt excited...dya bru je jumpe smalam ngn twins dya,,tu pun knal mlalui classmate dya...hikhikhik....

nak tau nape dya ckp kitg twin??sebab twin dya ni lahir same date ngn dya on 22 jan...kitorg sbaya..!!dari sgi fizikal memg kitrg sgt bbeza..twin dya ni putih orangnye,kurg ketggian ckit dpd dya n memg orgnya sgt cun melecun n comey...

wlaupon bru jmpe tp kitorg ckup 'ngam'..stu kpala dan memg peramah...heee...twin dya ni byk ckp mcm dya jugak..!!tu yg heaven...memg kitrg jmp n thenti2 bcakap...nk taruk pic twin dya kat cni tkut korg bkenan lak kan...heee...so len kali la yo...lupe lak nk ckap..dya pgil twin dya ngn name 'syaf' sgkatan dpd syafikah...~~ngee....

okeh la u olls....mata dya pon da ngntuk ni...so dya citer len kali lak yerw...daa....salam n samat pgy u olss...
ini punyer gambo dya copy and pest
kat google jerk..hikhikhik...,,


Friday, 15 March 2013

 selamat siang..xiawu hao...salam...para bloggers sekalian...tuk entry kali nie dya nk kgsi trip akademik ke Jabatan Pertanian,Perak akhir taon lpas....memg da bkulat pon tp nk jugak dya kgsi ngn korang...heewww......heeww.....

okeyh....trip ni adlh slama 3d2n dan Jabatan Pertanian Perak adalh lokasi pertama yg kitorg pegy...dya juz nk sajikan gambo je ngn korang...xmo explen pnjang bjeler tkot korang muntah kelabu nk baca...agy pon dya xpndai nk berayat sgt...haaa...dat the key point sbenarnya...

cam ni larh...kite lyan je beberapa gambo ni yerw....yeaahhh...

time ni kitorg nk melawat ladg Chock Anan,
kene nek bas khas jabatan pertanian...
smpai je kat ladang tu,,dya snap pic buah ni...
tpi ni bukan Chock Anan tp buah Kedondong...hikhikhik...

ni gambo dak2 laki kls dya bsama pegawai pertanian 

ni semua student pmpuan..after dgr sdkit briefing dpd pgawai dan petani..
gambo ni xjelas sgt..hikhikhik


ni adalah smua student Bachelor in Plantation Uitm Perlis batch4
bersama pgawai pengiring dan pegawai pertanian

mungkin ada beberapa gambo yang xberapa nak napak tpi layan aje la ye....naty kan gambo2 tuk trip yg seterusnya ke Kedah ...ceewaahhhh.....tpi xknpom kan agy ble date tuk trip tu...heeee....





 

Thursday, 14 March 2013

just for entertainment..~~


 salam u olls...hyei para bloggers sekalian....rindu banget dya pd blog ni...tak terurus lgsung tgk blog ni....old version...xsempt nk update...

dya akui dya jarang da update blog skang...xde idea la nk update,,,heee......

ok..dya ada nk share beberapa gamba adik dya...time bosan2 aritu xde buat apa kat rumah,dya kai hijab kat  adik dya...sebenarnya gamba ni da lame,sebelum dya dpt smbg stdy agy...

hayati la beberapa gamba style hijab hasil xbape kreatif dari dya sdri...model nya adik dya sdri iaitu aisya dan lokasi nya dekat rumah dya sdri jugak...hikhikhik....


ni ialah loose style...
sangat comel bila wat muka ala2 poyo gitu...hheee...
ececehhhh.....ni juz style simple je..dya pasti yg para bloggers
 tau cane nk pakai style mcm ni
ni area dpan rumah dya...merenung jauh napak nya
adik kite ni yeaa....!!
so...dya ase tu je kot tuk ptengahn bulan 3 taon 2013...ade mase lapang dya uodate agy ok....tata u ollss....have a nice day...

Sunday, 3 March 2013

whatsapp..???

salam sayang korang sumerw...maaf teramat sgt sbab lame x update blog ni,...dya bz ngn jadual kuliah 

dya..pastu ble ade time free xde idea pulak nk post ape..heee....

dya nk tny la...sape para blogger kat cni yg ada guna whatsapp??

sebenarnya dya pon bru la jugak guna whatsapp ni..memg bez la sb nk chat pon free..xde gune kedit..tp yg

pentg handphobe kite tu ley connect ngn intenet...

sesape yg xgune whatsapp agy,,korang juz download je whatsapp tu kat ph korang..then

instal...tarraaa...jdik la...so korang chat la puas2 smpai xtido pown ngn member2 korang tu...



tu je stakat rini yg dya nk share ngn korang..rajin2 la lawat blog dya yg xseberapa ni ye...bubyei korang...

Tuesday, 8 January 2013

Dya~~sesi mohon kemaafan~~


Hyeiii….salam sumerw bloggers sekalian…

Fes of all..opkos la dya nak mitak maaf kat korang sumerw sebab x bls jejak korang pe sume…bukan sombong tp xde masa…tu la kan,,kite tpakse kejar mase,bkan mase yg kejar kite…heee

Dya ngaku memang dya rindu sgt nk tggal jejak kat blog korang,,nk tgk ap info2 menarik yg korng publish skang kan…smpai blog dya sdri pown terabai…

skang dapat la dya luang kan ckit kat blog dya ni…smbil sapu sawang dan habuk…memg xterurus sgt da ni…kalu orang ni agak nye da berjambang dan bjanggut da ni kan…

lastly,,hopefully…korang xlupakan dya n sudi2 la jenguk blog dya ni agy ea (“<)


p/s: tanpa korang..tiada la dya kat blog ni…heeee

Sunday, 4 November 2012

~~ in love ~~


Aku mula jatuh hati kepadamu …. Setelah kau kata cinta padaku …. Masing-masing dulu punya pasangan …. Akhirnya kita bersama … Pertama kali kita bersua bertentang mata …. Terasa ada kininya di antara kita …. Kau kucup pipiku …. Kau bisikkan cintamu …. Kau kata baby “I LOVE U” …. Kau cairkan hatiku …. Bahagia … ku rasa ….disaat kita berdua bersama …. Memandang bulan terang …. Menyaksi  bintang-bintang …. Kau seru aku lah pelangi CINTAmu ….(“,)


Waa….jiwang jugak cik dya ni an,,bru korang tau betapa jiwang nye dya ni kan…hikhikhik…tu lirik lagu la u ols….nk tau lagu ape,,,find out by urself ok….heeee…..dya da FALL IN LOVE ngn lagu ni….stu ari xdgr xsah…tiap2 ari kene dgr…xsalah kn kalu jtuh ati kat lagu???ati bebunga..mcm2 bunga ade..bunga ‘taik ayam’ pon ade tau…hahahhaaa….so sweet ….so sour….so bitter….sume so larh….~~ngeeee……


p/s: adakah dya sdri da jtuh hati???jtuh tgga???jatuh cinta???tggu episode yg akn dtg ok…bubyei…heee…de most important,,ade yg amek berat sal kiterw (*_*)

Wednesday, 31 October 2012

Release tension

Ap yg korang paham ngn mksud  tu???bg diri dya,,release tension tu dtg ble kite wat smthg ngn penuh kegeraman dan kepuasan..waa…pelik jerk an..tpi tu bg pndpt dya la…

Cane nk release tension??as muslim,,solat,bc quran pe sumerw la kan….tu da sah2 da kan…agy satu cara dya nk release tnsion ialah g karaoke…hahahaha….
mase tu la kite jerit sekuat2 ati ngn mic tpi lam keadaan blagu…pilih lagu ziana zain ke…baru bez an nk jerit kuat2…jgn hentak mic tu da r…hikhikhik…nyanyi sepuas2 nye…knpom pas kuar jerk,,mesti otak jdi ringan…tu diri dya la an…

bulan ni jerk da bberapa kali jugak la dya g karok ngn member2 dya,,price pown xmahal..only RM15/hour…sgt bbaloi kan..???area2 pat dya duk ni jugak…hee…
eh…cukup la smpai cni,,next time dya citer len lak yea…bubyei guys…smile like dis..(“>)


P/s: walau ape cara korang lakukan sekalipon,,jgn telebey dpd batas nye yea..tata..

Tuesday, 30 October 2012

Angan-angan dya..~~~


Alohai….hahahah…saje jep nk gewdiks,,da xde topic len erk cik dya nk citer???bukan pe u ols,,wat mase ni dya mls la nk carik current issue yg hangat…sb tu dya decide nk citer sal dya jep…hikhikhik….eeiiiiuuuuyyuuuwww…so gewdiks bnyi nyerp an…(“<)

Dya ni teringin bebeno nk miliki kamera Nikon,,xde sape ke nk bgi present tuk dya???hahaha….memg xde la kan,,xpe2…ad wit lebey t, wlau badai dtg mlanda..dya tetp nk jugak kamera idaman dya tu…heeee,,

Lesen keta da ade, lesen moto pon da ade..cume kete ngn moto jep yg lum ade..hahahaha….ble la agk nye nk dpt kete sdri,,,berangan je lebey nk kete “S” tu an…mati la lam angan2 tu cik dya oii…ala…da keje naty beli la kan…skali agy berangan yea…

Da lame sgt da x g jeram ke pntai ke…xde ke sape2 nk ajak dya kua g waterfall or beach??kan sonok tue..heeee…tmpat kesukaan dya tu,,teringin nye nk g tempt2 mcm tu agy (“,)

Okey la cik abg,cik adik,cik kak…smpai cni jela mati lam angan2 dya ni…kang de jugak yg berangan lebey..xpasal jdi mcm angan2 mat jenin ea….heee…

P/s: xsalah kalu berangan, kan angan2 tu as starting point for us to go forward…truskan dgn angan2 anda…peace….!!

Wednesday, 24 October 2012

tugasan dya...~~~

penatt...penatt.....tidoq pown xcukp,,pape pon surt pmohonan kbnaran nk bg kat unit keselamtn tu kene ciap kn ASAP.... to ktua lawatn,,sabaq na...da ciap t che emel kat hang na...hahaa.....but give me oxygen to breath...hikhikhik.....
yg heran nyerk tu sempt agy cik dya ni spent time tuk post entry kat cni an...huhu...suke ati korang la nk pkir pape pown...
actually...dya pown ngah carik idea nk type ape jerk kat surt tue...heeee...nk bg ayt jiwang ker ayt skema jerk erk???heee....cer korang bg idea....hahahaha.....
kalo start ayt rasmi ngn ayt cam gini ley x??yg mcm kat bwah ni lerw...hikhikhik.....

kalu tlis cam gni lam surt tu,knpom pmohonan diluluskan an...hikhikhik.....
okey la korang,,dya nk ciap kn surt ni...xciap t kang mati la dya...hihkkk....caww......
entry kali ni dya xtggal kn p/s tau...heeee.....



Monday, 22 October 2012

Alkisah …. from dya~~~


Hi everyone…!!!alohai…..heee….juz gonna type about what erk…..hurmmm….think dya….ha…get a smart idea…yuhuuu….

Dya nk cite la ckit an bout belalang..ala…grasshopper tu la…tau da???

Last week,lec  suh crik blalang tuk experiment,,nk tgk alimentary sys. Puneyr blalang tu caner la kan…waa….perghh…adventure sgguh mse nk crik blalang ni…meredah hutan belukar…hikhikhik…xde la,,juz a joke…

So dya n de geng g la kat ladg smata2 nk crik blalang tu…amek mase 2 3 ari jugak la nk dpt blalang ni..bukn men sush agy tau x…huishhhh…..

Da dpt blalg tu,,ap nk tgu agy…dya pown dgn ase belas dan kasihan…bedah la abdomen belalg …sobbss…sobbbss….cdey jugak la tgk keadn blalang tu tp nk wat cane an…heeee~~

Dya ‘ll show u guys condition order of Orthoptera after operatn…

agak kecian..abdomen kene bkak mcm tu...dya...dya...
kecian kowt blalang tu...
Kecian x??bwah ni pulak antra equipmt yg dya gne tuk oprte blalang tu…tuk potg wings n kaki blakg blalang tu…seng ckit nk operate nye kan…
ni antra equipment yg dya gune tau...heee...

Tarraaaa….tu jerk nk ckp nyerk….hee….pape pown,,jum layan lagu kat blog dya ni tau…bubyei guys….


p/s: beranikan diri anda lam ape keadn skali pown okey=)

Thursday, 18 October 2012

~~menu ari-ari dya~~

alohai.....sengett.......okey,,,da lame xupdate blog...ne kawan2 dya ni???halo.....

apsal tetibe post en3 mcm ni lak ni,,cik dya ni xde bnde len yg lbih interstg n bfakta ke nak post...ntah pape la....agk2 ade x yg ckp mcm nie???huhuhu.....kalu tu maaf la yea...sb cik dya ni telebih excited pulak nak post mcm ni....

bukan apa tau...ley d katekan dya mkn menu yg same jerk tiap2 ary...ble nak gemuk kan mcm ni..life student mcm ni la...batai je sume yg ade dpn mata,,,bak kate roomate..."bukan diet bdan, tpi diet duit che kak oi..."..

tiap2 pgy before g kls, even xde kls skali pon dya akn bekfes ngn susu dan jugak roti butterscoth...kalu xbkfes ngn menu2 ksayangn dya tu, gamak nye xlena tido mlm,,haha...dan2 jela kamu ni cik dya...

susu ni pon da nyawa2 ikan da nak hbis..

tuk lunch xpon dinner,dya lbh prefer mkn nsi grng kampung tlur mata...murah sgt,,ne nk dpt ngn hrga RM2.50 je..memg berbaloi sgt...dya ciap amek pic n rupa nsi grg tu agy tau...ase nye pown ley than...ley la stakat nk kenyg kan perot tu...
ni nasi gorg kg,,,napak je xencem tp  sodap...hakhak

okey la...xnak melalut pnjg2,,ade gak yg menguap bc ni sat agy..haha...oke2,dya nk benti da...pape pown idup msti enjoy...heee.....senyum xperlu kata apa2...(",)

p/s: makan lah untuk idup, bukn idup tuk mkan...tol x statement ni??ke dya slah type??kalu slah tlg betol kan tau

Thursday, 11 October 2012

no need to say ANYTHING

assalamualaikum w.b.t and zaoshang hao....perrrggghhhhhhhhhh.........apsal cik dya???lepas geram kat sape??? tu bukan lepas geram tpi lepas tension....hahahahaa.....trademark ke hapa.....huaarrgggghhhhh....pelik2....

ehhh....ble las dya post entry??agk lame jugak la kan,,,bkn xnak post tpi xsmpat,,ni pon sempt agy curik time ni...ngn kuiz,tes,presntation,asgnment yg blambak...bkn nk merungut tpi nk release ckit tnsion yg ade lam pale otk ni...

smlam meetg sal lwatan,,agy stu keje btmbah kne wat..wake up dya!!!okey2....

so dya juz nk kgsi ngn korg lkisan dya....excited nie....sesape yg ase nk puji or kutuk tu d pesila kan la...at least dya ley wat teladan...mcm tu eh??pape jelah cik dya..jgn nk merepek panjg2....pape pon, cer tgk lukisn insect ni...

korg tau x makhluk ape kah ini??cer teka...huisshhhh..comei sgguh,,
hahahahahah.....
eh,,ciap ade name agy,,atoiyai ye pon.....okey la...dya sudahi post en3 ni ngn byei....byeiii......

p/s: tension tu slh stu kwan bek kite...hukhuk...ley pulak mcm tu kan...

Saturday, 6 October 2012

penuhi kekosongan dengan kesibukan

mesti korg tetanya2 kan,,awat ltak tjuk lagu tue...da xdak tjuk len ka nk pi letak kat ctu...huahuahua...dya lam poses blaja bhasa utara ni che abg n che kak oi...jgn duk kalut sgt na...

lupe kan hal tu...ptg khamis mggu lepas dya join geng2 dak math man. nak g joging a.k.a catwalk kate nyer...dpd tperap jep lam blik,elok jugak g siar2 smbil mkn angin kat area2 cni ka..agy pown bnyk tmpat agy yg kitorg xterokai...hahaha...

so,dorg plan nk g joging a.k.a catwalk kat tsik jep...then, then dya tuka plan lead dorg g ladg..lawat2 ladg pe sumer....ceehhhh...mcm vvip lak lawt ladg...hahaha....diorg punyer excitd nk amek buah belimbing, mgga n jambu kat ctu...pantang napak buah kan korang nie....

mcm kanak2 ribena pon ade dorg ni,,tpi happy la join dorg even lam otak penuh ngn no...paham x???as sbgai tnda kngn g ladg tu, dya amek la several pic dorg...tukang posing: stdent math man. ,,photgrapher: cik dya larh..hikhik....

ni mase lawatn rsmi,,otw nak g ladg..posing sat...

topiary ni bbentuk love,tpi xbbentuk sgt love nyer..hikhik...

xcukp ngn love topiary tu,,dorg create love sdri ngn tgn yea...


ni ap hal lak ni??meeting jalanan erk??sebenar nyer diorg ni plan nk amek mgga tu..hahah..
dpt jugak diorg amek mgga tu..ishhh3...
okey larh...tu jep tuk rini,,bru post...xsempat bkulat agy...kalu roti pown xsmpt expired..hahah...pape hal pown,,idup kene enjoy...senyum dan xperlu kate apa2..

p/s: xsalah kan spent ckit time amek angin,irup udara sgar sambil2 release tension..

Thursday, 4 October 2012

love it so much~~

alohai....~~winkk....~~wink....dya xley tidoq la...nsib kels cancel jep sok,,kalu ade kls agak nyer pale otak ni jdik ting tong kowt ngadap buku...

da xtau nak wape,,nak stdy pown da mls time2 mcm nie...so,dya nak conteng2 kat en3 ni...hikhik...huwaaa...nk conteng ape erk??ade idea x?

haa...dya ade tgk pic teddy bear kat google ni,,comey2 sgt...dya nak share ngn korang sumerw...tgk tau...heee....

comel sgt,..ciap kai cap gtu...

waa...romantik nyer....chuke2!!

i love u too...hikhik
ni larh antra pic yg mpu dya download di kala pgi yg gelap di temani rintik2 ujan...ceewaahhhh...kalh sastrawan...hakhakhak....

p/s: stiap org msti ade kesukaan masing2 kan...yeheeww....

Wednesday, 3 October 2012

setitik air...~~

debbuuuusshhhhhhh......waa....mcm jackie chan gtu....xde ape pon dya nk gtau cume nak share ap tjadi pgi ni jerk....huwaaa......

dya punye la excited nak pegi lab kol 10,, bile nak g mandi lbh kurg lam kol 8 lbih gtu, tupp...tupp....ade stu sore tgur dri blakang...lbh kurg mcm ni la bnyi nye

"adik, nak mndi ke??", tny akak cleaner smbil pegg penyapu n tsengih ke arah dya...

ngan excited nye dya jwab "yea kak", kui...kui....

"ayaq xdak, adik kene bwak pencedok g mndi kat ground floor",gtau akak tu kat dya....

ngan mata tbeliak sbil garu2 kpala yg xbape nak gtal ni, dya pon akur ngn jwpan tu..so ngn btowel pink,bju pink bsame pencedok pink, dya pown nk g ground floor dri aras tga...blik dya palg ats kat tgkat 3..korg bayg kan macamane....huiissshhhh....

pastu akak tu tgur agy," xbawak baldi mcmane nk mdi",...hulamakkk....bynk pulak bnd yg kene bwak...ase mcm nk ngs time tue...hakhak....

smbil wat muka xmalu n blurrr tu, dya pown p la amek baldi bcolor pink...haha....sume nk pink erk...

so...selamat la dya mndi...huiiihhh....mase tu dya ase stitik air tu sgt bharga,,moral value nyerk kat cni...jgn mmbazir air yea...hikhikhik....

lebih kurg mcm ni la rupa baldi n pencedok nye,,,pic ni dya amek kat google jerk...
bert pulak tgn ase nk snap pic baldi n pencedok tu...hakhakhak...

p/s: sbijik nsi ibarat stitik peluh petani..tpi kalu stitik air, ibarat ape erk???

Monday, 1 October 2012

spent time for charity~~~

alohai...sempat bsawang x???thanks tau sesape yg sudi tlg sapu sawang kat blog nie...hikhikhik...owkeyh...even bnyk agy keje yg  x settle tpi dya spent 5 minutes tuk post entry ni...

entry kali ni bbunyi spent time for charity...smlam iaiut 30 september 2012, dya ade join gotg royg sempna ary sungai sedunia...memg sonok n enjoy....

yg x sonok nye kaki dya tjelopok lam lubang..da bgkak jadi nye..kwan advice suh sapu miynk ubat...da tsasul citer hal len pulak...bebalik citer sal gotg royg ni....

actually, gtg royg ni organise by jps..antra group yg involve ialah uitm, unimap, jps n also politeknik..area2 perlis jep sume...smlam blgsung nyer gotg royg di stiap ngri....

ni antra photo yg smpat dya snap mggunakan ph yg murah...hikhik...xde duit agy nk penuhi impian yg ke4 tu iaiut nk dpt kn kmera nikon...waa.....xsabaq nya....

b4 start gtg ryg,,kitrg take bekfes lu..ni larh menu nyer..okey la tu kan...
alhamdulillah....

penat yer kak??rehat la yerw...antara muka kletihn even xnapak letih pon..hikhik..


amboi..da hbs gtg ryg..bposing kat pkok ni yerk...nak join???
 dya xsempat nak snap pic time kutip smpah sb stu tgn pegg plastik smpah agy stu tgk kutip smpah..korg pahm x??hehe...so ni jela antra pic yg smpat dya snap...t

tu jela yg dya nk share tuk entry kali ni...akhr kata dri dya..assalamualaikum w.b.t .....

p/s: walau sesibuk mane pon kite, luang kan sdkit masa tuk wat kebajikan...kalu bkn kite yg mula kn..sape agy???so renung2 kan n smat beramal...




 

Design By Nurul Aini | For great love..!!great freedom..!! 2012 ©| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome